 |
Vazno: Za pristup kompletnom sadržaju našeg foruma, neophodna je registracija ili ukoliko već imate nalog, morate biti prijavljeni!
Autor |
Poruka |
Vanja
Urednik foruma


|
Upisano: Sre Dec 17, 2008 5:34 pm |
|
PISA test je pokazao da je Srbija prilicno lose prosla, i da nasa deca poseduju dobro reproduktivno znanje, dok je funkcionalno znanje, koje je mnogo vaznije za snalazenje u zivotu, na minimumu.
Medju 500 najboljih univerziteta na svetu nema nijednog iz Srbije.
Mensa Srbije ove godine zapocinje sa programom za edukaciju roditelja, a da bi se pomoglo razvoju mozga kod dece.
Moze li roditelj da podigne intelektualne sposobnosti svog deteta?
Da li je inteligencija potpuno razvijena sposobnost? ili je potencijal?
Nekad su naucnici verovatli da se inteligencija nasledjuje 100%.
Pa se vremenom smatralo da spoljasnja sredina i okruzenje utice na
inteligenciju 10%, pa 20%... itd.
Danas se smatra da je uticaj spoljanjse sredine mnogo ozbiljniji i
znacajniji, po nekim pokazateljima cak i do 50%.
Poslednji put izmenio korisnik Vanja dana Sre Dec 17, 2008 11:56 pm; Izmenjeno ukupno 1 puta. (0 procenata izmenjeno)
|
Или се ти предај, или ја да ти се предам.
Colophon: Svi stavovi koje iznosim na forumu licno su moji i ne moraju se podudarati sa misljenjem urednika i autora emisije "Kljuc".
 |
|
 |
Prijatelj
Starosedelac


|
|
 |
Katančić
Starosedelac

|
Upisano: Čet Dec 18, 2008 3:10 am |
|
Pa inteligencija u srbiji je trenutno stvar razdora sa okolinom , tako da je vise kazna....
Mogla bi da bude kvalitet , pa bi onda bila prestiz iako bi bila u manjini...ali nije.
Postaje opasni suparnik u zauzimanju pozicija i kapiranju muvanja i namestanja , te je vrlo stetna , ako ne ide zajedno sa podmitljivoscu, lukavoscu , pokvarenoscu i licemerjem...
U svakom sistemu izvrnutih vrednosti inteligencija je kazna...
Sta znaci sistem izvrnute vrednosti.
To je sistem u kome se oni manje kvalitetni snalaze tako sto je pozitivan sistem urusen na neki nacin , onda se lovi u mutnom i ne da se uspostavljanje pozitivnog sistema jer im je jasno da onda tu nema leba za njih.....te oni pozitivan sistem posmatraju nekom vrstom diktature...
A i razumljivo je da seljak, fizicki radnik , nepismen voli da uziva u tome da ima isto ili i vise novca (tako procenjuje vrednovanje u drustvu i od strane drustva) od nekog doktora, fakultetlije i "nekoga ko sedi u kancelariji"....
To sto se sistem negativne selekcije i vrednosti izvrne u sistem alavih i obicno dovede drustvo do moralnog rasula i obicno srbija kapitulira pod nogom nekog stranog neprijatelja , to za mnoge ne predstavlja direktnu vezu njihove sanse da napokon vrede isto kao i neki doktor nauka....
Ovo je drustveni kontekst pojmova i odnosa prema inteligenciji.
Iz ugla samog pojedinca , naravno inteligencija je uvek pozitivna , jer onda trosi manje vremena na spoznaju, i ako se i malo usmeri onda ce razviti mehanizme percepcije, prvo i obicno mehanicke, posle ide prirodne, iliti fizicke, pa onda idu duhovne primitivne, pa socijalne, pa institucionalne, pa duhovne duboke....
Razvijanjem percepcije prema okolini moze se desiti da ostane uskracen za razvijanje percepcije prema psihologiji , tj prema samopoznavanju....
A to je kljucna stvar da bi inteligencija bila stvarno dar, sa kojim mozete i da letite.....i dar i obaveza i igracka i ljubav i zadovoljstvo...
Tek potpuna i jaka okrenutost sebi i poznavanje unutrasnje snage i koriscenje inteligencije i pokusaja u jacanju i unapredjenju samog sebe daje sansu da mozete kasnije da primenite inteligenciju u punoj snazi , a da se ne desavaju one cuvene floskule i aktivnosti , zatvaranje ociju, licemerno pokrivanje sopstvenih slabih tacaka....
Znam puno inteligentih ljudi koji imaju taj sindrom pokrivanja , izbegavanja svega neidealnog kod sebe a nepotrebno je i dovodi do mnogih ogranicenja inteligencije i pretvaranja inteligencije iz dela licnosti , jer to zasluzuje u alat za manipulaciju i demagogiju....i doduse i analizu....
Sama logicnost pitanja za neke osobe (cim je ovde tema to znaci da pitanje bas i ne izgleda bez veze ljudima) pokazuje da drustvene vrednosti imaju za mnoge presudan uticaj u valorizaciji nekog detalja...
To jeste opravdano ali je istovremeno i najveci saveznik izvrnutih sistema vrednosti jer ih afirmativno odrzava iako ne podrzava...










|
Sve što kažem u par reči je izvučeno iz konteksta,mog konteksta. |
|
 |
Saša
Naj forumas 2009.


|
Upisano: Čet Dec 18, 2008 10:02 am |
|
Poredjenja radi sa Holandijom:
- Deca krecu u skolu sa 2,5 godine (3 puta nedeljno) tu se uce obaveze
- Deca sa 4 godine pocinju da uce slova i brojeve, osecaj vremena, obaveze oko decje biblioteke u skoli.
- Deca sa 6 godina pocinju ono sto se u Srbiji naziva osnovna skola, ovde je to grupa 3. Upisuju se sami u biblioteku, otvaraju juniorsku stednu knjizicu itd....uce se snalazenjem u zivotu.
- Deca sa 12-13 godina krecu u srednju skolu u kojoj imaju obavezu drustvenog angazovanja
- Studenti na fakultetima teoretsko gradivo moraju da savladaju u roku od 2,5 godine jer ih ceka 1,5 godina prakse (3000 sati) u drustvenim ili privatnim organizacijama sa jasno definisanim projektima. Ukoliko predjes rokove skolovanje placas sam, a to i nije bas jeftino....
U ovom primeru se jasno vidi razlika sa obrazovnim sistemom u Srbiji koji je tesko uperen na teoretsko znanje, dok je na zapadu generalno kombinacija teorije i prakse, zato ima signifikantne razlika u ovakvim istrazivanjima inteligencije i snalazljivosti.
Ministarstvo obrazovanja bi trebalo da pocne da radi svoj posao u Srbiji jer rezultate ovakvih istrazivanja se mogu tumaciti negativno ili ipak kao prilika da poboljsaju stanje, znaci da krenu sa reformama.










|
Nije najjači u vrsti koji preživljava, nego je to najinteligentniji. To je onaj koji je se najbolje prilagodjava promeni.
Trebalo je milione godina da od majmuna postane čovek, komunistima je bilo dovoljno 50 godina da od čoveka naprave majmuna.
Pametan se uči na tudjim greškama, a glupi ni na svojim ne nauči.
Richard von Weiszäcker:"Oni koji zatvaraju oči za prošlost su slepi u sadašnjosti."
AKO SRBIJA STANE (3 dela):
http://www.youtube.com/watch?f.....WWH3kCGNFM
http://www.youtube.com/watch?f.....RUijJ9xpAs
http://www.youtube.com/watch?f.....spmETzn_M0
Predsednik Srbije, "diplomac", "predskazao"/znao za smrt pokojnog premijera dr. Zorana Djindjica:
http://www.youtube.com/watch?f.....2Z3G0D3x4E |
|
 |
Prijatelj
Starosedelac


|
|
 |
slawitza83
Hronicar foruma


|
|
 |
JovanovicZ
Starosedelac


|
|
 |
Katančić
Starosedelac

|
Upisano: Pet Dec 19, 2008 1:23 am |
|
Uticaj sredine shvatam kao prirodnu stvar.
To vam je kao misicna vlakna, ako se koriste, onda narastaju.
Misicna vlakna imaju i sledecu osobinu, ako se razvije misicna masa u toku formiranja odrasle jedinke, onda su to drugaciji misici nego kad se razvijaju posle zavrsetka razvoja...
Takvi misici kasnije se i lakse odrzavaju i lakse ponovo nabijaju....
Tako i sa inteligencijom....
Ako se u sredini formiraju uslovi za razvoj inteligencije i njeno ne unistavanje, onda ce se ona razviti do viseg nivoa...
U protivnom je samo pitanje koliko ce se ponistiti....
Postoje knjige o tome kako okolina utice na razvitak inteligencije i preko hrane , spavanja, ponasanja, a i preko pedagogije tj mozdanih aktivnosti i vaspitanja...
Uticaj genotipa je presudan , jer je to preduslov.
Medjutim jasno je da od bolje osnove moze da se razvije bolje drvo...na jakom korenu kalemi se velika biljka...
Svako dete moze da se inteligentno potpuno unisti....
Od hrane , koja ce biti siromasna izvesnim vitaminima, do smanjenog spavanja i unosa kiseonika, pa do vaspitanja i pustanja mozga na pasu....
Onda se pitanje moze postaviti i ovako....ako je uopste tema o uticaju sredine....(mada ne razumem kako se tema bavi uticajem sredine , a naslov je kazna ili dar....vise mi je licilo na temu odnosa sredine prema inteligenciji)
Da li je glupost vise genetska ili pod uticajem sredine.....?
Recnik:
inteligencija , brzo povezivanje zavisnih cinjenica...
pamet.....pronalazenje pogodnih resenja , pravilno razlucivanje prioriteta, postavljanje.
glupost....suprotnost od inteligencije....
budala......suprotnost od pametnog....










|
Sve što kažem u par reči je izvučeno iz konteksta,mog konteksta. |
|
 |
Katančić
Starosedelac

|
Upisano: Pet Dec 19, 2008 1:45 am |
|
Ko nije razumeo , smatram da okolina utice na razvoj inteligencije do 10%.
Takodje smatram da okolina utice na razvoj gluposti do 90%..
A jeste li razmisljali zasto se menjaju procenti koliko se procenjuje da utice okolina na inteligenciju...?
Moje tumacenje je , da danas ljudi dozvoljavaju mnogo vise da okolina utice na njihovu inteligenciju , tj da tacnije kazem na razvoj gluposti....
Uglavnom zato sto nemaju zlatne uslove, zato sto je i socijalizacija dece potpuno unistena i pretvorena u institucionalizaciju dece(deca ce se normalnije razviti ako pre polaska u vrtic slobodno upoznaju drugu decu , igraju se u zajednickom dvoristu, u kojem postoje razna godista dece i razne fizicke prepreke i mogucnosti...)
Tako da se tema i cilj razvitka inteligencije ustvari pretvorio u cilj sto manjeg unistenja inteligencije....a mensa je to naravno i ukapirala, zato i pokrecu ovakve kurseve....
Necu da vredjam ljude, ali mi se cini da samo izuzetno inteligentni ljudi kapiraju pravilno ove stvari u vezi inteligencije...
U drustvu inteligentnog , pametan cesto izgleda kao neko vrlo povrsan i usko usmeren.....jer ne bi bio pametan da se ne skupi i svoj potencijal potpuno iskoristi redom , u ono malo sto stigne, ali ga ucini pametnim...
Inteligentan moze biti budala, ako dozvoli da inteligencija dominira i rasipa se po suvise velikom prostoru....i tako koristi svima, ali ne i sebi...










|
Sve što kažem u par reči je izvučeno iz konteksta,mog konteksta. |
|
 |
Katančić
Starosedelac

|
|
 |
|
|
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu Ne možete glasati u ovom forumu
|
|
|
 |