 |
Vazno: Za pristup kompletnom sadržaju našeg foruma, neophodna je registracija ili ukoliko već imate nalog, morate biti prijavljeni!
Autor |
Poruka |
Katančić
Starosedelac

|
|
 |
Neko iz mase
Naj forumas 2010.


|
Upisano: Uto Mar 03, 2009 8:14 pm |
|
 |
 |
OSMACI u Srbiji najlošiji su iz geografije, dok im muke zadaju i fizika, hemija i biologija. Učenici završnih razreda osnovne škole, čije znanje je ”mereno” međunarodnim TIMSS testovima, najbolje znanje iz domena prirodnih nauka pokazali su na testu iz matematike.
Ovi podaci svrstali su naše đake među najgore u Evropi, jer nisu uspeli da postignu prosečan prag znanja. Od minimalnih 500 poena, osnovci su iz matematike osvojili 486 poena, iz biologije 474, hemije i fizike po 467, dok su iz geografije dobili svega 466 bodova.
Prema rečima Tinde Kovač-Cerović, državnog sekretara u Ministarstvu prosvete, čak i uspeh iz matematike je malo bolji od ocena koje su đaci postigli iz ostalih prirodnih predmeta, jer su se u periodu kada je istraživanje vršeno pripremali za prijemni.
U anketi koju je sproveo tim instituta za pedagoška istraživanja, učestvovalo je 4.045 učenika iz 147 osnovnih škola u Srbiji.
- Rezultati su malo bolji nego prošlog puta, kada su učenici testirani 2003. godine, ali je znak za uzbunu što su oni i dalje daleko od onih kojima bismo mogli biti zadovoljni - rekao je Žarko Obradović, ministar prosvete.
NAJSTARIJI
JEDAN o mogućih razloga za ovako loše rezultate je i što Srbija spada u zemlje sa najstarijom populacijom nastavnika matematike i prirodnih nauka. Svaki drugi učenik ima profesora matematike koji je stariji od 50 godina, dok je 44 odsto nastavnika prirodnih nauka zagazilo u šestu deceniju. Nije problem samo što je kadar star, već i nestručan. Oko 60 odsto đaka ima profesore matematike, fizike, geografije, hemije i biologije koji nisu završili fakultet! |
Kratka je vest, pa sam je zato zalepila u ovu, najsrodniju temu. Postojala je do pre par dana neka nada da će naš uzorak đačke populacije osvetlati obraz Srbiji i mnogohvaljenom srpskom školstvu.
Poslednji pasus sam videla tek u elektronskoj formi (vest sam pročitala u štampanom izdanju). Malo je ružno pravdati kolaps kompletnog obrazovnog sistema Srbije nestručnošću nastavnika. Ima li mesta ovakvom opravdanju? Jesu li stvarno samo nastavnici krivi zato što deca ne razmišljaju?
Imamo li ideju kako bi se ova bruka mogla izbeći za šest godina ponovo?










|
Boriti se, tražiti, ne naći i ne klonuti...
ıdɐʞ sǝ oʞɹǝćǝ!
Kome zakon leži u topuzu, tragovi mu smrde nečovještvom! |
|
 |
tratincica
Starosedelac


|
|
 |
Neko iz mase
Naj forumas 2010.


|
Upisano: Sre Mar 04, 2009 1:31 pm |
|
 |
 |
Nasa deca nisu inteligentna, a neobrazovana...
Ona su glupa i potencijalno zaostala...  |
Naša deca su prosečna, obična deca. Ne traži se od njih da budu genijalci, genijalnih je na planeti manje od 2%... traži se elementarno razumevanje pročitanog, funkcionalna pismenost.
A krivac? (apropo txta iz Večernjih n.)
Da li su stvarno nastavnici krivi za sve naše promašaje?
Da li deo odgovornosti snosi i plan koji je propisalo Ministarstvo prosvete?
Ima li sankcija u ovoj oblasti?
Zašto su škole poznate po nastavnicima koji ništa ne rade, a oni koji rade, ćute i ostaju nenagrađeni?
Ne znam, pa pitam.
|
Boriti se, tražiti, ne naći i ne klonuti...
ıdɐʞ sǝ oʞɹǝćǝ!
Kome zakon leži u topuzu, tragovi mu smrde nečovještvom! |
|
 |
|
|
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu Ne možete glasati u ovom forumu
|
|
|
 |